کانورتر - ترانس - اینورتر - مبدل ولتاژ - منبع تغذیه

فروش کانورتر DC/DC و لیست قیمت کانورترDC/DC و نمایندگی کانورتر و ساخت کانورتر

کانورتر - ترانس - اینورتر - مبدل ولتاژ - منبع تغذیه

فروش کانورتر DC/DC و لیست قیمت کانورترDC/DC و نمایندگی کانورتر و ساخت کانورتر

خرید پنل خورشیدی، قیمت پنل خورشیدی، لیست قیمت پنل خورشیدی

PID در پنل های خورشیدی چیست؟


PID مخفف کلمه ی potential induced degradation به معنی “افت انرژی بالقوه غالب”  می باشد.


PID پدیده ای است که بر روی سلول های یک پنل خورشیدی اثر منفی دارد. این پدیده چند سال پس از نصب سیستم خورشیدی به وجود می آید . PID باعث تسریع در افت انرژی و کارایی پنل خورشیدی می شود و این افت به سرعت گسترش می یابد.


تشخیص مشکل افت انرژی در سیستم های فتوولتاییک از طریق مقایسه داده ها و اطلاعات خروجی مشکل است که این اطلاعات بستگی به میزان اندازه گیری شده تابش از پنل خورشیدی در مکان ها و زمان های مختلف است . در حالت کلی نرخ کارایی یک سیستم فتوولتاییک  به علت اثر PID به میزان ۵/۲ تا ۳۰ درصد کاهش می یابد. برخی از سازندگان  از قبیل شرکت Q Cell و JSPV کره جنوبی در پنل های خورشیدی از Anti PID استفاده می کنند که باعث افزایش کارایی و عملکرد پنل خورشیدی می گردد.


اخیرا مشخص شده است که اثر PID برای عملکرد سیستم های فتوولتاییک تهدیدی جدی به حساب می آید .فاکتورهای اصلی که مشخص می کنند که یک سیستم  می تواند تحت تاثیر اثر PID قرار گیرد به شرح زیر است :


۱)سلول های خورشیدی


نشانه هایی مبنی بر اینکه بسیاری از انواع سلول های خورشیدی نسبت به قرار گرفتن در پتانسیل منفی بالا حساس هستند وجود دارد.ساختار خود سلول نیز بر روی اثر PIDتاثیر دارد که این خود به چگالی حامل های بار سیلیکون استفاده شده و ترکیب شیمیایی لایه ضد بازتاب بر روی سلول دارد.


۲) مدول فتوولتاییک


مواد استفاده شده خود نقش مهمی ایفا می کنند . در کنار سایر عوامل این عامل ترکیب شیمیایی شیشه استفاده شده و EVA در قسمت هایی که سلول های  خورشیدی به شکل کپسول مانند است را شامل می شود.


۳)آرایش سیستم فتوولتاییک


سلول های خورشیدی نقش مهمی در تعیین حداکثر پتانسیل منفی ایفا می کنند.این به تعداد پنل ها در هر رشته، نوع اینورتر و نحوه اتصال به زمین سیستم خورشیدی بستگی دارد .


۴)زمانبندی


برای دارندگان پنل خورشیدی،نه اثر PID و نه تاثیر آن بر روی خروجی سیستم خورشیدی به سرعت قابل مشاهده است .بنابر این یک چک کننده ی PID در گذر زمان وجود اثر PID را ضمانت میکند.


۵)فاکتورهای خارجی


در میان فاکتورهای خارجی که اثر PID را به وجود می آورند،دما و رطوبت مهمترین عوامل هستند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.